tiistai 20. elokuuta 2013

Kauhulla kampaukseen 1/2

Kuten aiemmin tuli jo ilmi, meidän perhe juhlii häitä tänä lauantaina. Olen varannut juhla-aamua varten ajan kampaamoon, jolloin menen meikkiin ja kampaukseen.

Olen käynyt elämäni aikana laitattamassa hiukseni juhlia varten kampaajalla kokonaiset kaksi kertaa. Ensimmäinen kerta monta vuotta sitten oli täydellinen fiasko, joka päättyi kotikylppärissä paniikinomaiseen hiusten suoristukseen. Hiukseni olivat tuolloin pitkät ja värjätty päältä vaaleiksi ja alta reilusti mustiksi. Olin pyytänyt, ettei kampaaja korostaisi hiusteni vahvaa kontrastieroa, sillä olin menossa hautajaisiin enkä halunnut herättää huomiota erikoisella hiuskuontalollani. Ilman kummempia ohjeita sain takaraivooni korkean ponnarin, joka oli täynnä kasarihenkisiä korkkiruuvikiharoita. Mustat ja valkoiset suortuvat vuorottelivat ruuveina pitkin selkääni kuin suikaloitu ruutulippu.

Tänä lauantaina tekijä on tuttu, sillä hän teki meikkini ja hiukseni viime syksynä omiin häihini. Tämä oli siis se toinen kertani kampaajalla. Silloin(kin) saimme vääntää kättä kiharoista, tai enemmänkin niiden puutteesta, sillä olin tilannut Rapunzelin clip-on hiustenpidennykset ja halusin ne hyvin pelkistetysti suorina auki selkääni. Kampaaja moneen kertaan pyysi, että saisi edes vähän kihartaa pitkiä tekolatvoja. Muistelin kauhulla kasarihelvettiä ja pidin pääni: ei kiharan kiharaa!



Aika ilmeisesti kultaa muistot sillä tällä kertaa haluaisin omiin keskipitkiin, hartioille ulottuviin hiuksiini kiharoita. En halua sellaisia täydellisen muhkeita viimeisteltyjä juhlakiharoita vaan hieman huolettomampia laineita. Olen melko kokematon kiharoiden kanssa eikä asiaa helpota, että hiuslaatuni on harvinaisen suora, joka ei nykyään taivu helposti kiharalle kotikonstein. Toivottavasti saan mieleiseni kiharuudet ammattilaisen käsissä! Päivittelen lopputuloksia juhlahumun laannuttua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti